söndag 21 oktober 2012

Duktig Ponnie!

Jag måste säga att nu är jag as nervös! 
Om en vecka så ska jag och Maja iväg på vår första lokala dressyr tävling, i Enköping.
Jag tror och hoppas att det iaf kommer gå bra att vi kommer runt utan fel eller bus ;)

Hon gick bra idag. Kändes lugn och fin rätt stadig i handen och ja bra helt enkelt, ingen super dressyr form med värsta steget men i en lägre längre form som jag kunde växla hur jag ville. 
I slutet av traven i högervarv blev hon lite trött på de och ville inte sammarbeta med skänkel eller sits så då blev det lite jobbit. Men jag jobbade lite på andra saker och bytte sedan tillbaka till den övningen vi inte kom igenom så bra men då gick det fin fint! Så vi avslutade med att det gick bra! Red på ett 3-delat bett med stänger idag . Och med min gamla tävlings dress på Maja, lite liten nu och så åkte remmarna ut så schabraket åkte bak.... Jaja ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar